Om Admento
Admento er først og fremst menneskene som jobber i selskapet.
Vi er så stolte av våre flotte, dyktige ansatte! Her kan du lese litt om noen av dem.
Maria Elise
Senior HR-rådgiver & Teamleder lønn
Maria har bachelorgrad innen HR og personalledelse fra Høyskolen Kristiania i Bergen.
«I utdanningen har jeg blant annet lært om lover og regler innen personalområdet og hvordan man tilpasser HR ut fra bedriften og ansattes behov. Jeg har bakgrunn fra olje og gass bransjen, der jeg har jobbet med HR, personalkoordinering og HMS. Til daglig jobber jeg med lønnskjøringer, rapportering til myndigheter, rådgivning innen lov- og regelverk knyttet til lønn og HR, sykefraværsoppfølging, utarbeidelse av arbeidsavtaler, utføre medarbeiderundersøkelse, lederstøtte innen HR, bistand i rekrutteringsprosesser. Jeg er mye ute i møter med både nye og eksisterende kunder. Å bli kjent med kundens virksomhet og deres problemstillinger er lærerikt og spennende.
Det jeg liker best med å jobbe i Admento er å være en del av et stort fagmiljø med mange dyktige kolleger. Det er lav terskel for å spørre hverandre om hjelp, og dele kompetanse internt.
Ved å ha mange ulike kunder får jeg mulighet til å tilegne meg kunnskap om HR og personal i ulike bransjer, og kunne bidra til å effektivisere disse funksjonene og prosessene for mine kunder. Å få mulighet til å lære flere ulike regnskap og lønnssystemer er spennende, og nyttig for å kunne komme med anbefalinger til kunder om hva som passer akkurat dem»
Morten
Rådgiver
Morten har en mastergrad i øk/ad fra NHH og er svært interessert i samspillet mellom IT og økonomi.
«Som økonomisk rådgiver i Admento bistår jeg blant annet med økonomisk styring gjennom regnskapsanalyse, prising og kalkulering, driftsbudsjett- og likviditetsbudsjett eller avviksanalyse.
Felles for alt dette er at jeg liker å forstå virksomheten til våre kunder og sette meg i kundenes sko for å kunne gi råd om den ultimate løsningen for deres bedrift.
I lys av min bakgrunn med IT er jeg også involvert i å sette opp systemintegrasjoner sammen med kundene, og da spesielt integrasjoner mellom våre regnskapssystem og de ulike bank- og fagsystemene som finnes rundt om.
Utover dette forsøker jeg å hjelpe til der det trengs, enten det gjelder økonomi, kapitaltransaksjoner, datatekniske spørsmål, eller når kunder og kollegaer ønsker en sparringspartner vedrørende sine arbeidsoppgaver.
Variasjonen i arbeidsoppgavene mine i tillegg til det sosiale miljøet er det jeg liker best med å jobbe i Admento»
Maren
Kvalitets- og opplæringsansvarlig
Maren har en bachelor i Økonomi og Administrasjon fra Handelshøyskolen i Trondheim. Hun har også en MSc i Financial and Business Management ved Kingston University London.
«Jeg begynte som avdelingsleder på Hitra i 2019, hvor jeg fikk jobbe aktivt mot kunder og utvikling av ansatte – en fin kombinasjon når man brenner for både yrket sitt og ledelse. I 2021 ble jeg også avdelingsleder for avdeling Heim som var et nytt kontor i Admento. I denne prosessen fikk jeg utviklet enda bedre lederegenskaper og jobbet mer med kvalitetsarbeid og opplæring. Jeg har alltid hatt et stort engasjement for kvalitet og opplæring. Å ha en arbeidsgiver i vekst betyr at man kan utvikle seg i takt med at organisasjonen vokser, og i 2022 startet jeg i min nåværende stilling som kvalitets- og opplæringsansvarlig. Jeg får være med å sette retning i Admento, og ikke minst gleden av å jobbe med alle de dyktige kollegaene mine i hele organisasjonen».
Kristoffer
Statsautorisert regnskapsfører
Kristoffer har en bachelorgrad i regnskap og revisjon og er statsautorisert regnskapsfører.
«Til daglig arbeider jeg med bokføring, avstemming, lønn, årsoppgjør og kontroll av medarbeidere. I tillegg har jeg blant annet jobbet med fusjon og hva man må være obs på i regnskapet ved kryptovalutainvesteringer.
I Admento er det gode samarbeidet mellom avdelingene gull verdt, det er alltid noen som har kompetansen man har behov for. Da jeg startet i jobben hadde jeg så vidt vært borti et årsregnskap, i dag er jeg autorisert og har mye kunnskap innen området.
Med godt arbeidsmiljø, hyggelige kolleger og gode utviklingsmuligheter trives jeg svært godt i jobben»
Leif
Rådgiver
Leif er utdannet innen økonomi og er rådgiver i Admento.
«Som rådgiver er det mange ulike utfordringer man blir stilt overfor, gjennom hele bedriftens livssyklus; fra vugge (etablering) til grav (avvikling). Det er mange oppgaver/ utfordringer mellom disse ytterpunktene, og det føles godt når man kan bistå med å finne gode løsninger sammen med kunden.
Det kan være alt fra selve etableringen; omdanning fra enkeltpersonforetak til AS, eller verdivurdering av selskap i forbindelse med kjøp/ salg av virksomhet.
Har ikke jeg løsningen selv, er det mange i Admento jeg kan spørre. Kunden skal bli hjulpen når han/hun kommer til Admento!
En periode var jeg ansattrepresentant i styret i Admento – det var spennende og lærerikt å følge utviklingen på nært hold»