
Maria Elise Langset
Lønnskonsulent
Maria har bachelorgrad innen HR og personalledelse fra Høyskolen Kristiania i Bergen.
«I utdanningen har jeg blant annet lært om lover og regler innen personalområdet og hvordan man tilpasser HR ut fra bedriften og ansattes behov. Jeg har bakgrunn fra olje og gass bransjen, der jeg har jobbet med HR, personalkoordinering og HMS. Til daglig jobber jeg med lønnskjøringer, rapportering til myndigheter, rådgivning innen lov- og regelverk knyttet til lønn og HR, sykefraværsoppfølging, utarbeidelse av arbeidsavtaler, utføre medarbeiderundersøkelse, lederstøtte innen HR, bistand i rekrutteringsprosesser. Jeg er mye ute i møter med både nye og eksisterende kunder. Å bli kjent med kundens virksomhet og deres problemstillinger er lærerikt og spennende.
Det jeg liker best med å jobbe i Admento er å være en del av et stort fagmiljø med mange dyktige kolleger. Det er lav terskel for å spørre hverandre om hjelp, og dele kompetanse internt.
Ved å ha mange ulike kunder får jeg mulighet til å tilegne meg kunnskap om HR og personal i ulike bransjer, og kunne bidra til å effektivisere disse funksjonene og prosessene for mine kunder. Å få mulighet til å lære flere ulike regnskap og lønnssystemer er spennende, og nyttig for å kunne komme med anbefalinger til kunder om hva som passer akkurat dem»

Morten Dørum
Rådgiver
Morten har en mastergrad i øk/ad fra NHH og er svært interessert i samspillet mellom IT og økonomi.
«Som økonomisk rådgiver i Admento bistår jeg blant annet med økonomisk styring gjennom regnskapsanalyse, prising og kalkulering, driftsbudsjett- og likviditetsbudsjett eller avviksanalyse.
Felles for alt dette er at jeg liker å forstå virksomheten til våre kunder og sette meg i kundenes sko for å kunne gi råd om den ultimate løsningen for deres bedrift.
I lys av min bakgrunn med IT er jeg også involvert i å sette opp systemintegrasjoner sammen med kundene, og da spesielt integrasjoner mellom våre regnskapssystem og de ulike bank- og fagsystemene som finnes rundt om.
Utover dette forsøker jeg å hjelpe til der det trengs, enten det gjelder økonomi, kapitaltransaksjoner, datatekniske spørsmål, eller når kunder og kollegaer ønsker en sparringspartner vedrørende sine arbeidsoppgaver.
Variasjonen i arbeidsoppgavene mine i tillegg til det sosiale miljøet er det jeg liker best med å jobbe i Admento»

Maren
Avdelingsleder Hitra/Frøya
Maren har en bachelorgrad i Økonomi og Administrasjon.
Videre flyttet hun til Kingston upon Thames hvor hun tok en Master in science (MSc) i Financial and Business Management ved Kingston University.
«Jeg startet i Admento i november 2019 og gikk inn i en rolle som avdelingsleder for avd. Hitra/Frøya. Jeg har personalansvar hvor utvikling av ansatte står i fokus.
I tillegg er det oppfølging og salgsarbeid mot eksisterende og nye kunder. Det går mye tid på rådgivning mot kundene våre, samt årsoppgjørsarbeid.
I Admento har jeg stor grad av selvstendighet og mulighet til å påvirke egen arbeidshverdag. Det å være en del av en stor organisasjon gjør at det er stor faglig tyngde og solid kompetanse som deles på tvers av avdelingene, dette er med på å bygge et miljø for læring og utvikling»

Kristoffer Paulsen
Autorisert regnskapsfører
Kristoffer har en bachelorgrad i regnskap og revisjon og er autorisert regnskapsfører.
«Til daglig arbeider jeg med bokføring, avstemming, lønn, årsoppgjør og kontroll av medarbeidere. I tillegg har jeg blant annet jobbet med fusjon og hva man må være obs på i regnskapet ved kryptovalutainvesteringer.
I Admento er det gode samarbeidet mellom avdelingene gull verdt, det er alltid noen som har kompetansen man har behov for. Da jeg startet i jobben hadde jeg så vidt vært borti et årsregnskap, i dag er jeg autorisert og har mye kunnskap innen området.
Med godt arbeidsmiljø, hyggelige kolleger og gode utviklingsmuligheter trives jeg svært godt i jobben»

Leif Bryne
Rådgiver
Leif er utdannet innen økonomi og er rådgiver i Admento.
«Som rådgiver er det mange ulike utfordringer man blir stilt overfor, gjennom hele bedriftens livssyklus; fra vugge (etablering) til grav (avvikling). Det er mange oppgaver/ utfordringer mellom disse ytterpunktene, og det føles godt når man kan bistå med å finne gode løsninger sammen med kunden.
Det kan være alt fra selve etableringen; omdanning fra enkeltpersonforetak til AS, eller verdivurdering av selskap i forbindelse med kjøp/ salg av virksomhet.
Har ikke jeg løsningen selv, er det mange i Admento jeg kan spørre. Kunden skal bli hjulpen når han/hun kommer til Admento!
En periode var jeg ansattrepresentant i styret i Admento – det var spennende og lærerikt å følge utviklingen på nært hold»

Janne Negård
Regnskapskonsulent
Janne har bred erfaring fra privat næringsliv og studerer ved siden av å jobbe i Admento for å bli Autorisert Regnskapsfører.
«Det jeg liker best med jobben min er at jeg får være en del av et fantastisk team med enestående kolleger.
I tillegg trives jeg svært godt med arbeidsoppgavene som består av blant annet lønn, bokføring, avstemming og remittering.
Den faglige utviklingen jeg har hatt siden jeg startet har vært en fantastisk reise!
Admento har et svært godt samarbeid på tvers av avdelinger som jeg setter stor pris på.
Balansen mellom studier, småbarnsliv og jobb kan være utfordrende til tider – men bedriften og min nærmeste leder har tilrettelagt slik at det skal være mulig.»